05 februari 2010

Liten uppdatering

Var som sagt på Ängelholms sjukhus i Onsdags med min syster. Det var inte så farligt att köra dit som jag trodde. Det slutade ju snöa när vi skulle köra som tur var, sen hade de plogat vägarna bra. :) Det var värre att köra senare fram mot kvällen då jag skulle hämta Rickard från jobb. Då hade det börjat snöa igen och vattnet på vägarna hade börjat frysa.

Innan jag hämtade Rickard höll Johanna mig sällskap här hemma. Vi passade då på att göra en hundtårta till Nelzon eftersom han fyllde år.



Den bestod av A-fil och hans specialfoder. Egentligen får han inte äta något annat än sitt foder, men A-fil har han aldrig mått dålig av. Dessutom verkar han må bättre av det.
I vilket fall så blev han glad :)

Igår, började dagen med en sovmorgon och en sen frukost. Jag skulle senare träffa Anna nere i stan. Fast så blev det inte. Jag fick så ont i magen och lite feber på det. Så jag stannade hemma. Det blev bättre framåt kvällen, så jag klarade av att åka och jobba. Idag är både magsmärtorna och febern borta, har bara lite huvudvärk. Så det känns skönt att de släppte så snabbt :)

Nu har vi städat hela lägenheten och ska åka iväg och handla inför middagen. Det blir; Grillad kyckling(en helkyckling som jag ska steka i ugnen), till det har vi ris och en mango&melon sallad.

Sen blir denna fredagen inte lika mysig längre, för jag måste plugga. Jag har läst och gjort uppgifter varje dag sedan jag började skolan. Det börjar bli lite intensivt nu kan jag tycka. Jag valde halvfart på distans, så jag skulle kunna ha tid till annat med. Fast det känns inte som att jag har det just nu. Jag undrar hur tempot då hade varit om jag läste kursen på heltid. Tror det var tur att jag inte valde det :P
Fast det är mycket att göra, tycker jag det är väldigt intressant och roligt. Så jag hoppas att jag slipper hoppa av kursen för att jag inte hinner med den.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar