23 december 2009

En liten nergång :/

Idag har jag haft en riktigt (inre) dålig dag. Jag har känt mig irriterad på alla och lite ledsen faktiskt. Jag vet faktiskt inte varför. För detta har varit en bra dag egentligen. Jag hade en kort dag på jobb, mina syskon kom hit och träna pilates samt bakade pepparkakor med mig, Farmor och farfar kom hit och vi bytte julklappar (eftersom vi inte firar jul med dem i år) och nu sitter vi (eller dem) och spelar Mario Cart. Så varför ska man må såhär?! Ingenting har ju varit fel idag.

Det kan ju vara att jag i princip har haft fullt upp varje dag sedan i somras och så har jag aldrig kunnat slappna av. Alla tankar har bara farit runt i huvudet hela tiden. Jag har verkligen känt det denna veckan. Jag vet inte längre vad jag gjort hemma, på jobb eller hos någon annan. Som exempelvis när jag varit och handlat så har jag inte vetat vem jag handlat till. Jag har lagt ner saker i vagnen som jag inte behövt för att jag varit säker på att det varit slut. De sakerna är slut, fast inte hemma hos mig, de är slut på jobb. Då har jag haft den handlingslista i huvudet istället. Det har varit mycket sådant nu den sista tiden.

All stress hela hösten/vintern har nog varit för mycket för mig. Tror att jag behöver lite semester från allt. Fast visserligen får jag dåligt samvete om jag inte skulle göra någonting en dag då jag är ledig. Så då får jag alltid hitta på något att göra. Det är faktiskt jobbigt att känna så, för jag behöver ta det lugnt med. (Det säger Rickard till mig varje dag, men jag har nog inte riktigt lyssnat). Sen blir det kanske inte bättre i all julstress heller. Så jag ser faktiskt framemot det nya året. Så jag kan få andas ut och få en behövlig ledig dag helt för mig själv. För jag kommer snart gå in i väggen. Jag orkar inte hjälpa alla alltid heller, fast jag får dåligt samvete om jag säger nej, så jag gör det ändå. Jag tar verkligen på mig mer än vad jag klarar och det måste jag ändra på, för detta fungerar inte längre. Sen är det också mycket som har hänt/händer inom familjen som också kan vara rätt så jobbigt.
Så just nu är jag extra känslig och tar illa vid mig av allt.
Det jag ville komma fram till med detta var ju att det kanske är därför jag mår som jag gör idag, det är kanske inte så konstigt ändå.

Vad gnällig jag har varit i detta inlägget, väldigt tråkigt för er att läsa. Fast det var skönt för min del att få lätta på trycket lite.

Nu när ni bara har fått läsa tråkigheter så kan jag avsluta med lite bilder från dagen som är lite roligare än detta inlägg :P


Lite pepparkaksbak



Helenas snögubbe :P



Nelzon i träningskläder (han ville också vara med och träna :P)



Tjiing :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar