13 december 2009

Lucia och Grattis till mig ;)

Natten går tunga fjät runt gård och stuva.
Kring jord som sol förlät, skuggorna ruva.
Då i vårt mörka hus, stiger med tända ljus,
Sankta Lucia, Sankta Lucia.
Då i vårt mörka hus, stiger med tända ljus,
Sankta Lucia, Sankta Lucia.



Jag tycker och har alltid tyckt att Lucia är mysigt. Det är något speciellt tycker jag och man vet då också att julen snart står vid dörren. Sen är det kanske också för att jag nu i 22 år har firat min födelsedag just denna dagen :) Även om man inte tycker det är lika kul att fylla år som man gjorde förr, är det väldigt mysigt att en dag på året är min dag!
Denna dagen har jag tillbringat i Ålem, Kalmar och i bilen på väg hem. Vi har som sagt varit på dop där i helgen. Rickards systerson Caspian (Matz Tage) döptes. Dopet blev tyvärr inte som planerat, eftersom lilla Caspian blev sjuk. Han fick åka ambulans in till Kalmarsjukhus och blev inlagd där. Både Helena och Rikard fick stanna kvar. Det är skönt att båda fick stanna där så att de kan stötta varandra. De vet inte riktigt när de får komma hem igen, för det vet inte riktigt vad felet är än. Caspian mår lite bättre, men är fortfarande dålig. Tycker så synd om dem! Vi hoppas det blir bra snart så de får komma hem.



Jag trodde inte att jag skulle få några presenter idag, eftersom vi inte var hemma. Men fel hade jag! Jag fick jätte fina presenter av Rickard och hans föräldrar. Såå glad jag blev. De hade till och med varit och köpt frukostbullar :)



Jag ska inte fira mig detta året, jag kommer inte hinna med det. Det får bli nästa år istället, då fyller jag 23 och då äntligen kommer jag in på Harry's! Då har jag verkligen något att fira.. haha!
Jag hinner inte heller träffa släkten innan jul, så det blir dubbelt upp med presenter då ;) Det är aldrig fel!

Nu ska jag packa upp det sista sen ska jag äntligen äta :) Rickard har gjort en fläskfilégryta till oss! Så snällt av honom, eller hur!?

*Skickar några krya på dig tankar till Caspian!*

Tjiing :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar