06 april 2011

En heldag :)

Vi har varit iväg hela dagen jag och Ofeliah. Det har varit riktigt mysigt. 





Först var vi på babycafé med Shirin och supersöta Olivia. Det var rätt lugnt och skönt där i början men sen bara välde det in mammor, barn och förskollärare. Inte för att det gör någonting, det är ju därför det heter babycafé, men det blev nog för mycket sorl och för mycket intryck för Ofeliah då för hon blev väldigt ledsen. Hon var lugn och glad när vi var själva inne på toaletten och bytte blöja, men när vi kom ut igen blev hon lite ledsen. Hon var nog lite trött också. 
Hon var iallafall väldigt intresserad av Olivia när de låg bredvid varandra. Hon låg och tittade på henne, drog lite i hennes kläder och klämde lite på hennes arm. :P De var så söta när de låg där. 


Efter detta så åkte vi ner till stan där vi träffade Maria och och hennes bebis Elton. Vi satt på Wayne's och fikade och tog efter det en liten promenad i stan. Mysigt! :)
När jag sen stod och väntade på bussen ringde Anna, och under tiden vi pratade kom vi på att vi nästan stod bredvid varandra. Så istället för att vi tog bussen hem gick vi in och satt oss på pistachia ett tag och pratade. 
Jag beställde en melonjuice, god men väldigt söt. Ofeliah var jätte intresserad när jag drack den. Till sist så tog hon tag i glaset när jag drack, drog det mot sig och försökte "dricka" från det själv. Haha, det var så gulligt :P 


När jag sedan gick på bussen så satt det två äldre män där man ställer barnvagnen, men det fanns plats längre fram så jag ställde vagnen där istället, då hör jag dessa män säga...


Där är en till sån där ung med barnvagn, men vi behövde inte flytta oss för henne iaf.
- Dessa j*vla ungdomar k*ullar hela j*vla tiden, har de inget annat att göra???!


Hahaha...vad ska man säga?!  


Jag träffade Christel (en arbetskollega) på bussen, så vi följde henne till Elinebo dit hon skulle. Sen promenerade jag och Ofeliah vidare till Elienebergsplatsen så jag kunde hämta ut ett paket från H&M. Har ju beställt lite kläder till den lilla damen. :)








+ en ljusrosa body och ett par vita byxor som jag inte hittar någon bild på.  


Killen som lämnade ut paketet till mig sa att han tyckte jag var "rikitgt snygg" på körkortet... ;) Inte alltid man får sådan kommentar. :) Så jag får väl beställa mer saker så jag kan hämta ut paketen där. Han har kanske det som sälj-trick, att ge snälla kommentarer till folk. I vilket fall så fungerade det på mig :P


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar