16 mars 2010

Djur på besök!

Efter jobb igår åkte jag ner till stan och åt lunch på Level med Anna, Shirin, Alex och Liam :)
Jag åt en blomkålssoppa, den var väldigt väldigt god! Jag säger som Anna sa; Synd att de inte har soppbuffé här, eftersom den var så god! Vi ville ju ha mer.

När Rickard kom hem vid 17.30 tiden så åt vi en laxgratäng, som jag aldrig gjort förr. Den blev super god. Vi slängde bara ihop grönsaker vi hade hemma, inlagda vitlökar, lax som vi lagt i lite marinad och lite ost ovan på det i en ugnsform. Mmmmmm, säger jag bara.

Sen bestämde jag mig för att åka hem till Emmie. Så precis när jag skulle resa mig upp från soffan och åka, känner jag att jag har något djur i nacken. Jag slår bort den, skriker och slänger av mig kläderna (ifall den ramlade ner i dem). Rickard och Nelzon tittar på mig och undrar vad jag håller på med. Egentligen jag med, men jag har sådan fobi för småkryp och sen trodde jag det var en spindel med. Fy vad äckligt det var. Usch...

Vet ni var det var, som hade besökt mig? - en söt liten nyckelpiga :P

Hade jag vetat det hade jag ju inte skrikit och haft mig.
Kommer nyckelpigorna när det är så här kallt? Vi hade inte heller haft öppet här hemma, så jag undrar egentligen hur den kommit in!

Jag kom iallafall iväg till Emmie, fast lite senare än planerat. :p

Nu ska jag äta frukost, ta Nelzon på en promenad och sen kommer Emmie och hämtar mig!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar