14 april 2010

aj aj aj

Det har inte hänt då mycket sedan jag bloggade sist, mer än att jag har legat hemma för kraftiga smärtor i ryggen.


Jag har haft ont i ryggen ett tag men har trott att det ska gå över. Men det visade sig bara bli värre istället.
I söndags var jag och klippte mig hos Maria med Anna, blev väldigt nöjd :) Jag behövde verkligen klippa mig, mitt hår bara hängde, hade ingen frisyr alls.
Efter det åkte jag och Rickard hem till pappa för att hämta Nelzon som de passade hela helgen. Vi passade då även på att städa och tvätta bilen. Eller Rickard passade på, jag kunde knappt röra mig.
När vi sedan skulle åka hem kom jag inte in i bilen. Efter Pappas och Rickards hjälp kom jag in efter kanske 10 min. Sjukt jobbigt var det, jag skrek så ont jag hade och andades som om jag skulle föda vilken minut som helst.
Väl hemma kom jag ju inte ut ur bilen, så Rickard bestämde att vi skulle åka in till akuten istället.
Där fick jag smärtstillande i form av Morfin(Ketogan) och Citodon, men inget hjälpte. De hade inga platser på sjukhuset, annars hade jag blivit inlagd. Tur var väl det!
Innan vi åkte hem fick jag en spruta smärtstillande till och ett recept på Citodon, som jag skulle äta i ca 1 vecka. Hade det inte blivit bättre inom en vecka så hade jag fått uppsöka läkare igen och gå igenom fler undersökningar.
Skönt är väl det att det har släppt nu. Jag har fortfarande ont men verkligen inte som i söndags. Jag kan iallafall röra mig nu.
Så när Rickard kommer hem idag ska jag försöka mig på en längre promenad och imorgon ska vi kanske åka och simma. Jag hoppas jag ska kunna göra det för jag har saknat att simma.
Imorgon blir det nog en date med Anna med :) Ska bli kul!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar