04 augusti 2010

Tidig ledig dag

Vaknade kvart i 7 av Rickards klocka och kunde självklart inte somna om...
Så det var bara att stiga upp.
Men vad gör det, nu har jag ju hunnit tvätta två maskiner tvätt, diskat och ätit frukost.
Jag har däremot inte varit på morgonrundan med Nelzon än, för han var inte lika morgonpigg som jag idag :P



Igår var jag(och Nelzon) och åt lunch hos mormor med min kusin Olle(9 år).
Han blir alltid överlycklig när han ser att Nelzon är med, så han får någon att leka med.
Nelzon orkar inte riktigt hänga med i Olles tempo så han gömmer sig under sängen efter ett tag :P
Men det är bara för Nelzon att vänja sig, det kommer ju inte vara några lata dagar sedan framöver precis. ;)

När Olle började tycka att Nelzon var tråkig som inte ville leka mer, hände det en liten olycka utanför mormors fönster, som fick Olle på andra tankar och Nelzon kunde pusta ut.



Det var en man som skulle köra ner sin bil i garaget. Han skulle låsa upp porten (som ligger i en liten nedförsbacke), och då kom bilden i rullning. Han sprang efter och försökte hoppa in i bilen och dra handbromsen. Det hann han inte riktigt utan blev klämd mellan porten och bilen. Brandkåren fick såga av taket på bilen för att han skulle kunna komma loss. Han klarade sig med bara ett skrapsår på armen, så han hade riktigt änglavakt kan man säga.

Fast med tre ambulanser, en polisbil, en brandbil och assistanskåren kunde man nästan tro att det exploderat i garaget.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar