19 oktober 2010

Dålig uppdatering

Nu har jag haft ett litet blogguppehåll. Jag har helt enkelt inte orkat blogga eftersom jag mått lite dåligt den senaste tiden. Illamående, kräkningar, trött och halsbränna, det är väl så mina dagar har sett ut.
Idag mår jag mycket bättre! Halsbrännan är kvar men den står jag ut med, illamåendet är också kvar men jag har iallafall fått behålla maten idag :)

I fredags var vi och köpte ett skötbord på Ikea. Är väldigt nöjd med det, fast det var lite större än vi trodde. Men man vänjer sig.

 Nelzon ville vara med han också!

Kvällen tillbringade vi framför idol med hemmagjord pizza! Inte helt fel.

I lördags var vi och simmade. Det var hur mycket folk som helst i simhallen, t.om. kö till duscharna, men det gick väldigt smidigt att simma ändå. :)
Kvällen tillbringade jag och Nelzon hemma hos Rickards pappa, då Rickard jobbade. Han kom och höll oss sällskap när han slutat :)

I Söndags lämnade vi bilen för rekonditionering (tror jag det heter). Efter det blev vi bjudna på frallefrukost hemma hos Rickards pappa. Sen bar jag mig av till Shirin där hon bjöd på en riktigt god hallonpaj. Gud vad god dem var! :)
Alex, Sara, Vincent och Liam var också med!
Liam och Vincent är så himla söta ihop. De är så snälla mot varandra. Det är så gulligt att se.

Igår var vi på den sista Föräldrautbildningen. Vi pratade då om tiden efter förlossningen. Dessa tre gånger har faktiskt varit väldigt givande. Det har också varit kul att träffa nya människor "i samma sits" så att säga. Nu får man bara hoppas att vi kommer träffas igen.

Idag var vi hos Barnmorskan och gjorde en utvärdering av graviditeten. Vi kom fram till att den har varit rätt jobbig för min del. Illamående, kräkningar, foglossning, väldigt varm och alla dessa extra kontroller pga mitt blodtryck.
Jag vet inte hur Rickard har haft det egentligen faktiskt, han har ju fått stå ut med mitt humör och mina konstiga idéer men har aldrig klagat. Han har nog inte alltid haft det lätt, men det har ju inte jag heller så varför ska han ha det bättre? :P Nej, men han har varit en ängel och hjälpt mig med allt jag velat och inte klagat någon gång. <3
Det har självklart varit en upplevelse att vara gravid, men det är inget jag hade längtat efter att vara igen som andra kan göra. Jag vill ha ett barn inte vara gravid! :P

Annars så låg mitt blodtryck bättre idag och allt annat såg också bra ut. Bebisens hjärtljud låg på 150 slag/min. Det är så mysigt att höra det lilla hjärtat slå :)

Jag har sen hunnit med att vila, bakat kladdmuffins och tvättat.
Snart ska jag hämta Rickard på jobb och sen ska vi äta spagetti och köttfärssås. Är så sugen på det idag! :) Efter det tänkte jag sitta i fotbad. Det behövs kan jag säga, jag vill knappt röra mina fötter själv.

Tjiing!


1 kommentar: