31 oktober 2010

lugn helg!

Denna helgen har varit rätt lugn faktiskt. Rickard har jobbat hela helgen, så vi har inte gjort så mycket tillsammans.
I fredags var han ledig men då var vi tvungna att hålla oss hemma för bravida skulle justera våra element. Om vi inte hade haft hund hade vi bara kunnat hänga en nyckel i nyckeltuben, men det fungerade ju inte nu. De skulle komma någon gång mellan 7-16 och de dök upp vid 16. Kul att vänta hela dagen, eller inte.. men nu är det avklarat iallafall.
Han som kom från Bravida kändes lite bekant som om han varit här innan eller något sådant. När han var klar och skulle gå kom vi fram till att vi varit i Tunisien tillsammans med honom och hans fru. Världen är liten!
 
Sen blev det städning, vilket behövdes. Vi hade dammråttor som förföljde oss vart vi än gick. Vi hade sen tänkt simma men klockan blev lite mycket för det så vi åkte till Pålsjöskog och gick en runda med Nelzon där istället.
Sen blev det lite idoltittande med god mat :) Fläskfilé med potatisgratäng och mango och ananas salsa. Gott!!

Igår var jag på väla med Shirin och Anna :) En väldigt kul shoppingrunda. Jag köpte bara ett par tygskor(efter lite om och men :P) och lite nödvändigheter på apoteket. Så ingen storhandling för min del.
Rickards pappa kom hit på kvällen för Patrik hade "slängt ut" honom. Patrik skulle nämligen ha fest.

Kvällen var rätt lugn, med TV-tittande och en sen middag som bestod utav lax och klyftpotatis. Jag älskar verkligen Lax, det är såå gott. Fast vi har det alltför sällan tyvärr. Det får det bli ändring på tycker jag.


Idag tog vi en lång sovmorgon eftersom vi inte somnade förrän vid 4-5 tiden. Eller jag iallafall, Rickard kan alltid sova. Fast han tackar inte nej till en sovmorgon i vilket fall. :P
Sen har jag bara tvättat, strukit och latat mig! Men Söndagar är väl till för att lata sig, eller? :P

Nu tänkte jag se vad jag ska göra till middag innan Rickard kommer hem från jobb. Han ska inom Anna och Andreas och gosa lite med deras katter innan han kommer hit. Så jag har tid på mig att fundera ut något :P
Anna och Andreas är på semester, så vi passar deras katter i en vecka framöver nu. De har verkligen världens sötaste katter! 

Sen hade jag tänkt att packa denna omtalade BB-väska. Lite i det tidigaste laget men man vet ju aldrig när det sen är dags. :)

Tjiing!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar