02 september 2010

Glukosbelasning och Ikea

Var och gjorde glukosbelastning igår hos barnmorskan. Det var jätte jobbigt att inte få dricka någonting under natten, var helt torr i munnen och det var inge mysigt.
Jag brukar dricka typ en halv liter om natten av någon anledning så det var en liten omställning.
Jag var faktiskt inte alls hungrig förrän jag gick därifrån, så det var ju skönt!

Mina värden var bra, men blodtrycket var lite högt fortfarande men det är ju bara det när jag är hos bm eller på sjukhus/vårdcentral. Annars ligger trycket bra, så jag är väl lite uppstressad när jag är där antagligen.

Skönt iallafall att jag slipper göra om glukosbelastningen, för det var inge vidare att dricka den sockerlösningen.

Jag var också på Ikea igårkväll med Emmie. Trodde det skulle vara hur mycket folk som helst, men det var inte alls så mycket folk som man kunde tro och inga köer alls. Det kan ju hända att vi var där när allt folk åkt hem :P
Jag köpte ingenting speciellt, men det var kul att se hur det såg ut iallafall.

Kvällen tillbringade jag med Emmie i Åstorp. Hon och Johan har fått ett radhus där, det var hur mysigt som helst. Vill med ha ett radhus!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar