13 september 2010

Trevlig helg i Kalmar!

Vi hade en trevlig helg i Ålem hos Rickards syster med familj. Caspian fyllde som sagt ett år och fick hur mycket presenter som helst. Så Helena (Rickards syster) var väldigt glad, då hon älskar att öppna presenter. Caspian brydde sig mest om pappret och snörena, det var roligare att leka med. En sak till som han gillade var min graviditetspingla som jag fått av Anna.





Han är så duktig, han har tidigare bara tagit några steg själv, men nu gick han eller halvsprang väldigt långt utan att trilla eller hålla i sig. Det går snabbt när de väl har börjat :)




Vi kom hem vid 21 tiden igår och jag somnade väl i soffan vid 22, så mysig kväll hade vi :P

Vi eller Rickard lämnade bilen till HedinBil klockan 7 imorse så det blev ingen sovmorgon heller. Den ska vara inne en vecka för de ska rätta till ett fabrikationsfel. Så nu är vi utan bil ett tag. Fast det är bara bra, då sparar vi in lite bensinpengar :P

Vi kom på imorse att vi behövde "stor" handla, men det är inte lika lätt med cykel som det är med bil. Fast det gick väldigt smidigt ändå. Rickard cyklade med min cykel (med korg) och satte dit en extra, så for han och handlade. Så det var egentligen inga problem, bara att det var lite extra jobbigt uppför Ramlösa backen, sa han. Jag gick en lång promenad med Nelzon istället. Jag skulle egentligen med och handla men Rickard erbjöd sig att cykla själv, så det var ju snällt :)

Nu ska jag Baka kanelbullar :) Tänkte göra dubbel sats, men lär nog ångra mig sen, då vi har en överfull frys!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar