02 oktober 2009

Ledig idag?! - nej tyvärr!

Dagen började med att vi körde Anna till jobb, till en dagligverksamhet på välavägen. Vi tänkte att det inte skulle vara så svårt att hitta eftersom där inte finns så många hus att välja på. Det fanns det inte heller och inte ett ända som såg ut som en dagligverksamhet heller. Efter kanske 25 mins letande så fick hon ringa och fråga vart det låg. Och det låg verkligen i ingenmansland, där man verkligen inte hade letat efter det. Vi ställde oss då frågan varför man lägger en dagligverksamhet så långt ut i skobyggden?! Det är ju rätt så svårt att ta sig dit utan bil. Tur att hon inte tog bussen, kan man ju säga.

Sen skulle jag och Rickard agera flyttgubbar åt hans föräldrar men så blev det inte.
Jag har under hela dagen fram tills nu ringt till ett 20-tal assistenter och försökt få in personal idag, för det var en som blivit sjuk. Har jag lyckats få in någon?! - nej.

Det blir jag som får jobba och nu försöker jag få in någon tills imorgon, då jag egentligen skulle jobbat. Så än så länge har jag ingen aning när jag slutar.



Så jag är rätt trött nu!


Men nu ska jag göra vid mig sen ska jag bege mig till jobb.

Ha en trevlig LEDIG fredagskväll!

1 kommentar:

  1. Om det kan vara till någon tröst så jobbar jag 20 timmar denna helgen, och ca 60 räknat på hela veckan. Så du missar inget spännande iaf..

    SvaraRadera