14 september 2009

kvack..kvack...

Kunde ju inte somna, var tvungen att titta på Hollywoodfruar först...suck, säger jag bara.
Alltså, var har de hittat dessa människor?! De var riktigt patetiska, så att man skäms för deras skull! För det första borde de lära sig prata, både svenska och engelska. Det lät ju hur dumt som helst.

Speciellt en av den väckte en ilsken sida hos mig, Anna Anka. Det var så man fick ont i magen av att se och höra henne. Att man bara kan ha en så nedvärderande syn på andra människor. Ingen var bra i hennes ögon, knappt hennes egen familj.
Och visst att man vill ha rent och fint, men hennes beteende var ju maniskt. Det ska vara kliniskt rent och inte se ut som att någon bor där.
Hennes sätt att vara på tyder nästan på att hon egentligen inte tycker om det liv hon lever. Hon menar att hon har detta "heltidsjobb" som hemmafru för att tillfredsställa sin mans behov. Hon lever inget eget liv, utan hon lever sin mans liv och lever på hans villkor Hur sjukt är inte det, och hur mycket kärlek byggs egentligen detta förhållandet upp på?
Hon tror med att alla vill leva det liv hon lever, men vilket liv? Ska man vara avundsjuk på ett liv i lyx där status och pengar är allt, när man kan leva ett enkelt liv där familj, vänner och kärlek står i centrum. Det är väl familjen och ens socialanätverk som betyder någonting och inte alla dessa prylar.


Läste precis en artikel på Aftonbladet om Paul och Anna Anka, där säger Anna;

– Folk frågar mig hela tiden hur jag kan hålla mig så smal. De klagar och säger ”Jag reser så mycket i jobbet så jag hinner inte ha en hälsosam livsstil”. Och jag tänker: ”Honey, jag reser dubbelt så mycket som du, men jag ser ändå TIO gånger bättre ut! Det finns inga ursäkter! Fitness är en livsstil!

http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/article5790059.ab

Okej...! Vad ska man säga?! Klart att man ska ha självförtroende men HALLÅ, vakna upp! Det får ju inte gå till överdrift. Andra människor ska inte känna sig illa till mods för att man själv har bra självförtroende.
Vilken vidrig människa hon är... Usch!

Anna Anka = IQ fiskpinne

Även fast man blir så irriterad så vill man ändå se det, och jag kommer garantetat se det nästa vecka med.

Det som var mest komiskt med detta programet var att det sponsrades av Glitter. :P

Ja nu borde jag nog lägga mig, mitt huvud har sagt god natt för länge sen och förkylningen verkar inte bli bättre för jag sitter uppe så...

God Natt gott folk :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar