30 september 2009

Ögonen styr datorn

Hjälpmedelsmässan i Malmö idag var rätt intressant. Det fanns en massa hjälpmedel till alla sorters funktionshinder. En sak fastnade jag för.. hade själv velat ha en sådan hemma :P En dator som man syr med ögonen. Det är en sensor på datorn som på något sätt vet hur mina ögon rör sig och vad jag fokuserar på. Det var faktiskt inte så avancerat. Om man hade haft en sådan hemma, hade man ju bara kunnat sitta och "titta" på datorn ett tag, sen hade man tex skrivit ett blogginlägg utan ansträngning :P Men jag ska bara hosta upp 150 000 kr så är den min.... eller inte!




Väl hemma i Helsingborg igen, hämtade jag upp Anna och körde ner till Mezo där vi båda åt en kyckling och mozzarellasallad.


Träffade sen Shirin och Sabina på stan med Liam och Mio. Liam och Mio tar nog priset för stans sötaste killar, de är så charmiga båda två. Man blir alltid så glad när man ser dem :P Självklart blir man glad när man träffar Shirin och Sabina med, men ni förstår :P

Nu är jag i Mörarp hos Rickards föräldrar för de har passat Nelzon, och han har inte fått något busskort än så han får bli hämtad.
Jag stannar här tills klockan 21 för sen ska jag hämta Rickard på jobb när jag kör hem.
Känner att det kommer bli en tidig kväll för min del, börjar få huvudvärk.

Men nu blir det Idol!


Kraam!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar